dinsdag 25 december 2012

Franse avonturen

Mijn nieuwe aanwinsten
En we zijn weer terug. We hebben een heel leuk weekend gehad in Lille (Rijsel). En wat was het leuk! Zaterdagochtend vroeg vertrokken. Om 11 uur stonden we al in de prachtige stadskern van Lille. Eerst heerlijk gewinkeld en super lekker geluncht. Toen weer verder gewinkeld. Daarna zijn we naar het hotel gegaan om in te checken, de spullen gedumpt en gelijk naar de Carrefour (hele grote supermarkt) vertrokken die letterlijk naast ons hotel zat. Meestal gaan wij naar Auchan (ook een hele grote supermarkt) maar omdat de Carrefour zo dicht bij zat zijn we daar ook een kijkje gaan nemen. Dat was zeker de moeite waard. Mijn vriend is gek op icetea van Nestee met de smaak mango-ananas zonder koolzuur.
Niet in Nederland te krijgen. In Frankrijk vond ik ze tot nog toe alleen in blikjes bij een tankstation. En ja dat is nou eenmaal wat duurder. Maar nu, bij de Carrefour hadden ze deze icetea gewoon in anderhalve liter flessen voor nog geen twee euro. Dat was dus wel een leuke verrassing! Maar goed, daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel en zijn we lekker gaan slapen. De volgende ochtend zijn we vertrokken naar de Auchan om daar de kerstboodschappen te doen. Ga je ooit naar de Auchan, dit mag je niet laten liggen:
Brood. In de Auchan hebben ze echt heerlijk brood!
Groentechips. Het zit in een zwarte zak en ligt in het chips schap. Heerlijk!
Hou je van Orangina? Hier heb je er schattige waterijsjes van die je zelf thuis kan invriezen.
Koekjes, denk aan scholiertjes met witte chocolade en echte sigaretten koekjes.
Neem ook eens een kijkje in het ontbijtschap (petit-dejeuner). Je vindt er werkelijk alle soorten ontbijtgranen die je maar kan vinden. Ik heb bijvoorbeeld deze keer chocopoprepen met witte chocolade gekocht!

Winkels waar je in Lille absoluut naar toe moet gaan!
Euralille is een prachtig winkelcentrum direct naast het centraal station. Helemaal bovenin zit een New Look. Ik ben gek op de New Look, ik slaag er altijd! Ook vind je er andere leuke winkels als Mims en Claires.
Mijn nieuwe lakjes. En een potje matte lak!!
Saga. Dit is een winkeltje waar ze make-up van bekende en onbekende merken verkopen voor bodemprijzen. Ik was al eerder bij de Saga geweest in Caen, maar kwam er nu achter dat er ook één in Lille zit. Hartstikke leuk!
Grote Markt. Ben je op zondag in Lille en weet je niet wat je met doen? De Grote Markt is een echte aanrader.


Wat heb ik gekocht in Lille?
Nagellak, een jas, een trui, twee bh's, een handwarmertje en een super leuk peplum rokje. Ik zal maar zwijgen over het eten wat we hebben ingeslagen!

Zondagavond zij we om zeven uur weer aangekomen. Gelijk begonnen met het voorbereiden van het kerstdiner van vanavond. En nu eindelijk even tijd om jullie op de hoogte te houden. Maar goed terug naar mijn core bussines: Nagels lakken! En dat ga ik zeker doen. Ik denk erover om vanavond iets te doen met de matte lak die ik heb gekcoht of met donkerrood en glitters. Hoe dan ook, jullie zijn als eerste op de hoogte. Dan wens ik jullie nu hele fijne kerstdagen!

Liefs Viola

Geen opmerkingen:

Een reactie posten